Skip to main content

tel:+31612412111 - john@postmediaproducties.nl

Trots op je melkveehouderij

Trots op je agrarisch bedrijf

Trots op je keramisch atelier

Trots op je lunchroom

Trots op je meubelmakerij

Trots op je restaurant

Trots op je aannemersbedrijf

LAAT ER EEN (MINI-) DOCUMENTAIRE VAN MAKEN!

Verhalen worden al eeuwenlang verteld, van generatie op generatie. Ook jouw bedrijf heeft een verhaal dat het waard is om te delen. Het is bijvoorbeeld met eigen handen vanaf de basis opgebouwd, of het heeft al jarenlang bijzondere familietradities.

PMP brengt jou en je bedrijf in beeld in de vorm van een mini-documentaire. Een document voor nu én voor later, ter promotie, voor de familie, de kinderen, kleinkinderen, of gewoon voor jezelf... omdat je er trots op bent!

Ieder bedrijf heeft een geschiedenis, wellicht ooit gestart als een eenmanszaak met een visie! In de loop der tijd kwamen er meer mensen bij, groeide het bedrijf. En kijk eens waar je nu staat! Je hebt een verhaal te vertellen. Mensen vinden dat boeiend en het kan daardoor veel sympathie opleveren.

Gelukkig wordt storytelling steeds vaker toegepast. Het goed vertellen van een (bedrijfs)verhaal is echter niet zo eenvoudig. Hoe geef je dit vorm? Wie moet het vertellen? Wat is het verhaal eigenlijk? Storytelling kan op veel verschillende manieren. De meest toegepaste manier? Teksten, teksten en nog eens teksten. In de sectie 'Over ons' op jouw website, op sociale media en in de blogs van het bedrijf. Waarom doe je het niet anders? Daarom biedt PMP de mogelijkheid dit te doen door middel van een mini-documentaire. Dé manier voor storytelling.

Waarom storytelling?

Mensen houden van verhalen! Zeker als je ze ook kunt beleven door ze te zien. Beelden roepen daarnaast gevoelens en emoties op. De kracht van een goede mini-docu zit in de combinatie tussen jouw verhaal én het beeld.

Ik zal dan ook een persoonlijk gesprek met je aangaan waarbij je mij zoveel mogelijk vertelt over het bedrijf. Samen zullen we bepalen wat belangrijk is om te vertellen en te laten zien.

Er zullen vervolgens opnamen gemaakt worden op locatie, op het bedrijf, bij je thuis.

Via korte 'informele' interviews zal ik het verhaal vastleggen. Daarnaast worden er beelden gemaakt die ondersteunend gebruikt kunnen worden. In combinatie met eventueel historische beelden leggen we zo een verhaal vast dat emotie en affectie oproept.

Een mini-documentaire heeft een speelduur van circa 10 à 15 minuten.

Waar vertel ik mijn verhaal?

Zet hem op de website, toon hem binnen de familiekring, als cadeau voor de kinderen, gebruik hem op sociale media of gewoon in het buurthuis. Dat is wat jou onderscheidt van de rest. Hoe meer mensen kennis maken met jouw bedrijf en persoonlijke verhaal, hoe beter toch?